måndag 8 februari 2010

Uppgift 1.5

Ipad

Jag börjar med att leta efter en bild på ipaden. Går via googles bildsök, blir osäker på vad som är äkta och vad som är hemmasnickrade bilder. Det är fascinerande, vad de man kan anta är fans till Apple och deras produkter gör och kan skapar.
Bilder på Ipad
Hypen har varit enorm, mängder av rykten har florerat och när produkten väl är här så lanseras den så skickligt att nackdelarna med lätthet kan viftas bort. Som att den inte har flash till exempel. Nu hävdar ju iofs Apple att det inte är en nackdel, men allt som är "standard" och inte finns med i en modern produkt kommer det alltid finnas någon som saknar.
Det är fortfarande oklart när den dyker upp i Sverige och fram till dess ska jag fundera på om det är en produkt som passar mig. Jag funderar också på om den kan ersätta en netbook? Har man en iphone eller liknande behöver man ta med sig sin ipad då? Vill jag surfa på plattan istället för på min vanliga mac Jag är inte säker. Ännu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar